Amber - Stick To Your Guns - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Drunen - WaarBenJij.nu Amber - Stick To Your Guns - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Drunen - WaarBenJij.nu

Amber - Stick To Your Guns

Door: Makko

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 September 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Weer een kleine update. Ik zit hier inmiddels drie weken. Het verschil met rondreizen echter is dat je vaak hetzelfde doet en ziet. Vooral in een stad als Can Tho. Erg leuk om te wonen en de cultuur te leren kennen (vooral door het grote gebrek aan toeristen. Helemaal in het gedeelte waar we wonen). Maar Cantje Tho is voor toeristen weinig speciaal. Je hebt hier, op de floating market na, niks wat je niet in andere steden hebt. Daarom is vaak een verhaal typen overbodig. Al vind ik dat het ik het best prima doe. Een schouderklopje voor mezelf is zeker verdiend :D
Daarom zal ik de laatste maand van mijn verblijf gaan rondreizen door (misschien alleen) Vietnam. Het plan is om hier een backpack te kopen (retuh goeiekòp) en naar Hanoi te vliegen. Vanaf daar zal ik weer terug naar het zuiden reizen en terugvliegen naar Nederlandt. Dit doe ik mits ik geen leuke mensen tegenkom om mee te reizen en die graag naar Cambodja of Laos willen of zo.

Afijn. De vorige groep chi-meids zijn allemaal vertrokken. Een dag (avond) alleen gezeten, maar Phuong heeft ervoor gezorgd dat dat ook niet echt aan de orde was.
Ondertussen is de wacht gewisseld en zijn er alweer drie nieuwe dames in t huis. Vrijdag arriveert een vierde. Volgende maand zal voor het eerst een andere jongen komen. Erg leuk, hoor. Met zoveel vrouwen samenwonen, maar ik voel wel langzaam mijn testosterongehalte dalen. Straks ga ik nog menstrueren. Misschien ook omdat de mannen in het land ook niet heel mannelijk zijn. Gelukkig ben ik zelf wel het toonbeeld van mannelijkheid. Maar een kutgrap af en toe mis ik dan weer wel. Al kunnen vrouwen er ook wat van. En sommige Vietnamezen absoluut ook. En het is absoluut een leuke groep. Deze én de vorige. We gaan over een week naar Phuu Quoc. Mooie stranden bier drinken. Komt helemaal goed.

Over de projecten: ik heb alle projecten meerdere keren gedaan. Natuurlijk heb je projecten die je leuker vindt dan de andere. Sommige ook uitdagender dan andere. Zo heb ik een project waarbij ik in een pagode Engelse les moet geven aan wezen die absoluut geen opvoeding hebben gehad. En in je eentje lesgeven aan een groep wezen die alles behalve opgevoed zijn (lees: brutaal, weglopen, met dingen gooien, et cetera) in een taal die ze zelf alles behalve spreken, is lastig. De monnik slaat ze af en toe als ze iets doen wat niet mag en ze ziet het, maar daar houdt het ook mee op. Maar aan de andere kant: ze willen wel graag. Ze KUNNEN het alleen echt niet. Misschien moet ik ze ook maar gaan slaan. Zal dat een goede oplossing zijn? "Meej munne vuist op oewe oog!".

Het nummer wat ik als titel heb gebruikt voor dit stuk is een ode aan de kinderen van City Orphanage. Het nummer (goede nummertje trouwens. Vooral in vergelijking met de vorige die ik gebruikt heb) gaat over Amber. Amber is een meisje die door niemand gewild is en dus overal alleen voor staat. De nodige hardcore-emotionele-rotzooi, maar toch vind ik dit nummer erg bij deze kinderen passen om bepaalde redenen.

Als je een goeie live versie wil horen, go your gang: http://m.youtube.com/watch?v=NfllRgRuxCY

De meeste mensen die dit lezen zullen de muziek echter niet kunnen waarderen, dus het is op eigen risico.


Tot de volgende!


  • 09 September 2014 - 13:51

    Bart:

    Mooi man, ik ben wel trots dat jij daar het mannelijke geslacht vertegenwoordigt. Je zou eigenlijk gewoon een baard moeten laten staan! Dan ben je helemaal de bom.

    Mooi stukje. Ik mis alleen nog foto's, ik zou graag willen zien:
    Marco die een stukje hond eet.
    Marco die een loempia rolt.
    Marco met een baard.
    Marco aan het daten met een ladyboy.
    Gewoon maken dus.

  • 11 September 2014 - 17:23

    Marcia:

    Wat een gaaf verhaal weer zeg! Leuk om allemaal te lezen. En laat die wezen maar eens een poepie ruiken hè meneer van Drunen! Kun je alvast een beetje oefenen voor als je terugkomt in januari ;)

    Ben inderdaad ook wel benieuwd naar je fotootjes en heb nu al zin om zelf al het moois te gaan zien daar!

    Geniet er nog van!

    Liefs!

  • 13 September 2014 - 14:46

    Herman:

    Moeten WIJ van JOU leren hoe een POEPIE ruikt? Kdaguttognie!. :) Bij Amber denk ik overigens meer aan amberkleurige bieren. Maar ik heb GEEN drankprobleem! Leuk dat je zo veel verschillende dingen doet. Volgens mij kun je overigens dat menstrueren voorkomen door veel eieren te eten. En anders moet je op zoek naar "Always". Maak een selfie als je die gaat kopen. Dat wil ik zo graag zien. Ben ook heel benieuwd naar je andere foto's.
    Tot de volgende, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

'Nam it is!

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 22021

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 15 December 2014

'Nam it is.

Landen bezocht: